Kristaus gimimas, B metai
Paveiksle "Kristaus gimimas" ankstyvojo Nyderlandų meno atstovas Gertgenas tot Sint Jansas apie šventąją naktį pasakoja vaizduodamas veidus šviesos ir tamsos žaisme. Dailininkas sujungia Jėzaus gimimo istoriją su giliu teologiniu Įsikūnijimo iš pirmojo Evangelijos pagal Joną skyriaus apmąstymu. Gertgenas tot Sint Jansas kloja simbolinę Jono kalbą ant pasakojimo apie Gimimą pasitelkdamas šviesą. Kūdikėlis Kristus spinduliuoja dangaus šviesą ant ėdžias supančių žmonių, tikrąją žmonių giminės šviesą, kuri išsklaido tamsą. Jėzaus spindėjimas nušviečia motinos Marijos ir Jį garbinančių angelų veidus. Tolėliau, fone, Jo šviesa perduodama per Žodį, džiugią žinią, kurią angelas atneša vos įžiūrimiems laukuose susirinkusiems piemenims. Šis angelas plazdena tiesiai virš ėdžių - pakeičia žvaigždę, kurią matome kituose Jėzaus gimimo paveiksluose, ir atspindi Kristaus šviesą lygiai taip pat kaip žvaigždė atspindi saulės šviesą.
Mūsų Kalėdos, A metai
Polio Gogeno paveiksle "Gimimas" ("Prakartėlė") esame kviečiami į Įsikūnijimo slėpinį visu jo žemišku, žmogišku intymumu. Žodis tampa kūnu taitietiškoje aplinkoje, kurioje sutelpa dvi moterys, Vaikas, angelas ir keli gyvulėliai. Arčiausiai mūsų pavaizduota jauna taitietė. Glėbyje ji laiko kūdikį, sėdi sutelkusi žvilgsnį. Ji įdėmiai žvelgia į kairę, kur ant šiaudų, apsupta šviesos, ilsisi kita moteris, tarp jų vaikštinėja ūkio gyvuliai. Jaunąją taitietę su kūdikiu saugo ryžtingai nusiteikęs angelas.
Betliejaus nuolankumo mozaika
Prakartėlės, kurios puošia mūsų bažnyčias ir namus per Kalėdas, yra daugiau nei dekoracijos. Prakartėlė padeda mums melstis. Kaip ir visos Viešpaties šventės, Kalėdos nukelia mus į ten ir į tada, į Betliejų, kur gimė mūsų Išganytojas. Prakartėlėje ši scena iškyla mums prieš akis ir kviečia mokytis bei sekti dorybėmis tų, kurie ten buvo per pirmąsias Kalėdas.
Šventoji naktis, C metai
Džono Singltono Koplio "Kristaus gimimas" leidžia pažvelgti į Šventąją Šeimą amerikiečių kolonijinio stiliaus dailininko portretisto akimis. Koplis mėgsta idealizuoti savo veikėjus, kreipdamas dėmesį į konkrečias detales, tekstūras, pagalbinius elementus. Šiame paveiksle Marija, Juozapas ir Kūdikėlis Jėzus yra apsupti gyvulių ir piemenų, atėjusių pasveikinti Naujagimio.