Didysis Ketvirtadienis, B metai
Tintoretas stulbinamai interpretuoja kojų plovimo sceną. Esame kviečiami į erdvią, prabangią menę su nuostabiu vaizdu. Dailininkas išveda mus iš istorinio konteksto - I a. Jeruzalės, norėdamas pavaizduoti įvykio belaikiškumą. Žaidžiant su laiku, didingame paveiksle sugretinama praeitis, dabartis ir ateitis. Esame kviečiami atidžiai sekti vaizdo pasakojimą "U" raidės forma, iš dešinės į kairę.
Viršuje dešinėje, sunkiai įžiūrima prietemoje yra netolima praeitis: Paskutinės Vakarienės scena. Pirmame plane yra dabartis - kojų plovimo momentas. Tintoretas dar kartą piešia Vakarienės stalą, kad pabrėžtų ryšį su valgymu, kurio pėdsakų dar išlikę: matyti duona ir grafinas. Taip pat dailininkas sutrumpina laiką tarp kojų plovimo Petrui (dešinėje apačioje) su to poveikiu kitiems mokiniams. Jie taip pat yra kviečiami dalyvauti rituale, o šiame paveiksle vyksta viskas iš karto.
Paveikslo kairėje viršuje regime klasikinės architektūros apjuostą vandens telkinį, nors pro arką veriasi gerokai tolesnė perspektyva. Judant iš pirmojo plano į foną, į reginį, vaizduotė mus trumpiausiu keliu nuveda į įvykius, sekusius po Paskutinės Vakarienės. Mokinių skuba pranašauja jų ūmumą Alyvų sode, kai Jėzus suimamas. Judas, lūkuriuojantis šešėlyje, kviečia mus į artėjančią tamsiausią Jėzaus Kančios valandą. Tvenkinys su laiveliu yra mirtis - senovinės pomirtinio gyvenimo mitologijos, konkrečiai - plaukimo per Siksto upę į amžinybę, priminimas. Ramuma labiau kalba apie Didįjį Šeštadienį nei apie Didįjį Penktadienį. Arka ir obeliskas - klasikinėje architektūroje pergalės ir triumfo ženklai, čia mums tampa amžinos vilties ir Velykų Sekmadienio pergalės pažadu. Todėl šis paveikslas yra puikus kvietimas į Didįjį Velykų Tridienį.
Parengta pagal Loyola Press